Småstrikk og andre ting fra de to siste månedene.

Har strikket gevinster til basar som vi skal ha i Ungdomslaget eg er med i:

8 kluter blei det. To med mønster fra boken "Kluter" av Bitta Mikkelborg og 6 med enkelt mønster: en rett, en vrang på ene pinnen, rett på den andre pinnen. 

Av garnet som var igjen så ble det nok til små rensekluter. I boken "Kluter" var det et blad som var mønster, og de hette "Renseblad". Byttet ut bladet med et hjerte, siden eg er så glad i det, og enkelt å strikke. Og mønsteret er fint på både retten og vrangen. Kjøpt rensegel og pakket i cellofanposer, lekker gevinst. 

Vi har en dukke med vugge som gevinst også. Og da har eg strikket to sett ed klær. Kåpe, hatt og "støvler". 

Og en kjole, hue, truse og søte sko. Håper det er en lykkelig dukkemamma som vinner.

Har ikkje vist oppslagstavlene eg har laget til ungene sine rom. Gutten min har fått denne enkle oransje med svart strikk. 

Og jenten min fikk en gul med svart ugle og stjerner på. 

Søte tegnestifter da.

Har strikket og tovet flere slike engler, denne ble gitt bort i julegave. Har en selv, må bare ordne litt på plasseringen av armene, og to som ikkje er sydd sammen, hehe.

Og så har eg strikket enda noen ting, noe er hemmelig enda og noe har eg ikkje festet tråder på, hehe.

For å ikkje snakke om at eg har begynt å sy brystduk og belte til jenten min som skal konfirmeres om to år:

Ferdig med brystduken og nesten halvveis på beltet. Har kjøpt stramei og skal sy veske også når eg først er i siget. Kjempegøy, men blir fort sliten i øynene. Det er så smått, så det går litt om gangen. 

Klem fra Anne Grete

2 kommentarer

Victoria Larsen

05.03.2017 kl.17:39

Så mye fint :)

annegretesverden

08.03.2017 kl.13:13

Victoria Larsen: Tusen takk